BOOK (1)

Studies in Ibadhism (al-ibadhiyah)

Al-Ibāḍiya, or al-Ibāḍiyah, is one of the earliest Islamic sects, the foundation of which goes back to the first half of the first century H. The school took its name from cAbdallāh b. Ibāḍ, one of its early theologians. The name Ibāḍiyah applies to a Muslim group, which was considered by most writers as a moderate branch of the Kharijite movement. The adherents of this school still form a number of independent communities holding a fast to its teachings. The largest of this lives today in Oman and Muscat in Southeast Arabia. There are other minorities in Zanzibar of the East Coast of Africa, in Jabal Nafūsah and Zuwārah in Libya, in Jerba Island in Tunisia and in Wād Mzāb in Algeria.
Dr. Amr Khalifa Ennami

PART ONE [PDF]

PART TWO [PDF]

PART THREE [PDF]

هذه المقالة تحتوي على تعليقات (3)

3 تعليقات ل “BOOK (1)”

  1. أبو يوسف says:

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
    نبارك لكم إخوتنا هذا الجهد المشكور، وهي خطوة نحو إظهار الحق الذي تلفه مخطوطات التراث الإباضي وتزخر به مكتباته العريقة ليخرج إلى العالم الإلكتروني عسى أن يستفيد منه القاصي والداني، فشكر الله سعيكم وسنكون لكم ردءاً ما استطعنا، لإحساسنا بأن هناك الكثيرَ من المخطوطات لا تزال في طي المكتبات أو الخزائن، والأمة أحوج ما تكون إلى الدرر المنثورة فيها، كما أن البحث والتحقيق متيسر لطلبتنا والحمد لله اليوم أكثر من ذي قبل.
    فاللهم بارك في الجهود وسدد الخُطا، وأظهر الحق على الدين كله ولو كره الكافرون والمشركون.
    والسلام عليكم. **الجزائر**

  2. أبو يوسف says:

    رجاءً، هل يمكن الحصول على نسخة من أطروحة الدكتور عمرو النامي (Studies in Ibadhism) سواء بالعربية أو الإنجليزية. وجزاكم الله خير الجزاء.

  3. خلف السليماني says:

    نشكر لكم هذا الجهد المبارك
    ونتمنى لكم السداد والدوام

    الكتاب لا يمكن تحميله
    الوصلة لا تعمل

أكتب تعليقك هنا

نرجو أن تضع المادة أسفله
الإسم
إيميل
موقع
تعليقك